پیش‌نویس خودکار

خرید کنسول PS5: کنسول PS5 به گونه ای طراحی شده است که گیمرها را بیشتر از همیشه در دنیای بازی غوطه ور کرده و تجربه ای کاملاً جدید را ارائه می دهد. کنسول پلی استیشن 5 نسل جدیدی از کنسول سونی است که قرار است دنیای بازی های ویدئویی را برای همیشه تغییر دهد. دادن خرید کنسول PS5 دیسک خور.

مشخصات کامل پلی استیشن 5:

-10.28 GPU با 36 پردازنده با teraflops و سرعت و فرکانس متغیر 2.23GHz

-Zen 2 پردازنده هشت هسته ای با سرعت 3.5GHz و فرکانس متغیر

-کارت گرافیک AMD با معماری RDNA2 ایجاد شده برای پلی استیشن 5

-پهنای باند حافظه 448 گیگابایت بر ثانیه

-16 گیگابایت رم GDDR6 و پردازش 256 بیتی

سرعت ورودی / خروجی 5.5 گیگابایت بر ثانیه برای داده های خام ، 8.9 گیگابایت بر ثانیه برای داده های فشرده

درایو نوری کریستال -4K با ظرفیت دوگانه

هارد اکسترنال NVMe SSD با ظرفیت 825 گیگابایت

هنگام خرید کنسول PS5 قدرت 10.28 ترافلاپس روی GPU این کنسول در مشخصات فنی در نظر گرفته شده است. این کمتر از قدرت پردازنده های سری ایکس باکس ایکس است که در 12 ترافلاپس اعلام شده است ، اما در مقایسه با قدرت 4.2 ترافلاپس گامی بزرگ است.

GPU همچنین دارای 36 واحد پردازشی یا CU است که سرعت پردازنده را به 2.23 گیگاهرتز محدود می کند ، که توانایی ایجاد فرکانس های متغیر را دارد. در نتیجه ، سرعت پردازنده به بازی بستگی دارد.

پهنای باند هارد دیسک PlayStation 4 50-100 مگابایت بر ثانیه بود ، در حالی که پهنای باند هارد SSD پلی استیشن 5 حداقل 5 گیگابایت بر ثانیه بود. تفاوت بین دو عدد و جهش تکنولوژیکی از پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 باورنکردنی است. این پهنای باند زمان نصب را به صفر نزدیک کرده و نحوه ایجاد بازی های ویدئویی را کاملاً تغییر می دهد.

سرعت اجرای بازی و بارگذاری هنگام خرید کنسول PS5 تقریباً صفر است و دیگر منتظر نصب و بروزرسانی بازی نیست. این به توسعه دهندگان بازی آزادی زیادی در طراحی بازی می دهد و به آنها اجازه می دهد نسل جدیدی از بازی های ویدئویی را ببینند.

بارگذاری بازی حذف می شود

مزیت دیگر استفاده از این SSD منحصر به فرد این است که زمان بارگذاری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پلی استیشن 4 1 گیگابایت داده را در 20 ثانیه بارگذاری می کند ، در حالی که پلی استیشن 5 تنها 2 گیگابایت داده را در 0.27 ثانیه بارگیری می کند. در حقیقت ، سرعت بارگذاری داده ها برای بازی های ویدئویی یا جریان آنها 100 برابر بیشتر است.

پلی استیشن 5 از فناوری صوتی Tempest 3D استفاده می کند که مبتنی بر فناوری GPU AMD است. در مقایسه ، فناوری Dolby Atmos از 32 منبع صوتی ، هدست های PSVR تا 50 منبع صوتی ، در حالی که Tempest از 100 منبع صوتی پشتیبانی می کند ، پشتیبانی می کند.

یکی از کاربردهای این فناوری صدا ، امکان تعیین موقعیت دقیق دشمنان در بازی های اکشن با تشخیص جهت ، عمق ، فاصله و انعکاس صدا است. در یک محیط بارانی ، هر قطره باران صدای متفاوتی ایجاد می کند و شما خود را زیر باران تصور می کنید. بهترین راه برای توصیف صدای سه بعدی پلی استیشن 5 ، تجربه آن است. بنابراین ، باید منتظر شروع کنسول باشید.

کنسول پلی استیشن 5 از هارد اکسترنال SSD پشتیبانی می کند. سرنی تأیید کرد که سونی با هارد دیسک های خارجی شخص ثالث سازگار است (سری Xbox X فقط از یک نوع SSD پشتیبانی می کند) ، اما برای خرید هارد اکسترنال ، بهتر است از هارد دیسک توصیه شده توسط سونی استفاده کنید. هارد اکسترنال می تواند از فناوری بازیابی فایل فشرده ، پردازنده های ورودی / خروجی و سایر ویژگی های پلی استیشن 5 بهره ببرد ، اما این درایوها باید حداقل به اندازه هارد پلی استیشن 5 سریع باشند. چنین درایوهایی از فناوری PCIe 4.0 و پورت M.2 استفاده می کنند و باید دارای گواهینامه سونی باشند. شایان ذکر است که این درایوها هنوز وارد بازار آزاد نشده اند و گران هستند. پس از عرضه پلی استیشن 5 ، احتمالاً مدل های ارزان تری را خواهید دید.

کنترلر کنسول پلی استیشن 5 DualSense نام دارد. این کنترلر عناصر کلیدی کنترلر DualShock 4 را حفظ می کند و تغییرات اساسی را در ظاهر نشان می دهد در حالی که برخی از آنها را بهبود می بخشد. پست وبلاگ رسمی پلی استیشن می گوید: “چیزهایی که بازیکنان در مورد DualShock 4 دوست دارند ثابت می ماند و در عین حال ویژگی های آنها بهبود یافته است.”

یکی از ویژگی هایی که به همراه کنترلر DualSense ارائه می شود ، فناوری بازخورد لمسی است. این تکنیک انواع بازخورد ارتعاشات را بر روی کنترلر ایجاد می کند. به گفته سونی ، این ویژگی هنگام بازی تأثیر زیادی دارد. به عنوان مثال ، حرکت ماشین در جاده های شنی یا گل آلود بسیار مشخص تر است.

تغییر عمده دیگری که DualSense ایجاد کرده این است که دکمه اشتراک گذاری با دکمه ایجاد جدید جایگزین شده است. البته این بدان معنا نیست که ویژگی اشتراک گذاری از کنترلر پلی استیشن 5 حذف شده است. این فقط ویژگی هایی را اضافه می کند که به بازیکنان اجازه می دهد محتوای گیم پلی را خلاقانه تر از همیشه به اشتراک بگذارند. سونی قصد دارد اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد دکمه “ایجاد” در آینده منتشر کند.

کلیدهای راه اندازی L2 و R2 متفاوت به نظر می رسند. آنها می گویند آنچه که سونی آنها را محرک های تطبیقی ​​می نامد باعث می شود قدرت عمل را با دقت بیشتری احساس کنید. به عنوان مثال ، اگر یک کمان را نگه دارید و آن را پرتاب کنید ، بسیار متفاوت از قبل به نظر می رسد.

گردآوری همه این تغییرات در یک کنترلر جدید یک چالش جدید برای تیم طراحی کنترل کننده بود. آنها با مهندسان سخت افزار PlayStation همکاری نزدیکی داشتند تا کنترلر کوچکتر از حد انتظار شود. زاویه کلید ماشه تغییر کرده و چسب به درستی تنظیم شده است

دیدگاهتان را بنویسید